2024. május 20. hétfő

Országos kutatás: ezt eszik a magyarok, ha útnak indulnak autóval

Megosztás

A magyarok 94%-a szokott utazás közben ételt fogyasztani, amelyek kiválasztásakor a legfontosabb szempont a praktikusság, az ár és a minőség.

Erre az OMV Hungária friss országos kutatása mutatott rá, amelyet 2023. 07. 20. és 2023. 08. 03. között 12863 válaszadó töltött ki. Az eredmények alapján útközben leggyakrabban szendvicset eszünk: a kitöltők háromnegyede csomagolt vagy friss szendvicset eszik, ha útnak indul, ezt követi az édesség (45%) és az édes péksütemény (42%), mint például a croissant, a kakaós csiga vagy a túrós táska.

Illusztráció: OMV

Érdekesség, hogy utazáskor ugyanolyan népszerűek a benzinkúton vásárolt ételek, mint az otthonról hozott fogások: a kitöltők 64%-a szokott a töltőállomáson snacket vásárolni, 63%-uk pedig házilag is készít uzsonnacsomagot. A legtöbben ezeket utazás közben fogyasztják el (66%), de sokan állnak meg étkezni pihenőhelyen (54%) vagy benzinkúton (42%) is.

Így vásárolunk a kutakon

Ha a benzinkúton vásárlunk, a praktikus snackek kerülnek előtérbe: a kutatás alapján 10-ből 9 esetben olyan élelmiszereket vesznek a válaszadók, amelyeket könnyen és gyorsan el lehet fogyasztani. Ezeket a kitöltők fele elvitelesen, utazás közben eszi meg, harmaduk pedig helyben.

Illusztráció: OMV

Amikor a töltőállomáson ételválasztásra kerül sor, a legtöbben azt nézik, hogy utazás közben praktikus legyen (51%), emellett hasonlóan fontos szempont az ár (50%) és a minőség is (49%). Míg az árérzékenységet a kitöltők fele jelezte, csupán a harmaduk említette, hogy nyitott a kedvezményekre, akciókra és csak ötödüknek fontos a termékek mérete és mennyisége.

A leggyakrabban friss vagy csomagolt szendvicset (50%) vásárolnak a töltőállomásokon, ezt követi az édes- és sós péksütemény (42%), a hot-dog (35%) és a rágcsálnivaló, édesség (34%).  A válaszadók 40%-a legalább havonta megáll valamelyik kúton élelmiszert vásárolni.

Illusztráció: OMV

„Mindemellett a kutatásunk eredményei azt is megmutatják, hogy tízből 7 válaszadó szívesebben vásárol frissen készült ételt a töltőállomásokon, mint előre csomagolt szendvicset, emellett a többség nyitott arra is, hogy új ízeket próbáljon ki ilyenkor. Az OMV-nél ezekre az igényekre is reagálunk a folyamatosan frissülő, prémium szendvicsekből és salátákból álló Gourmet Selection, valamint Laberkäse kínálatunkkal” – mondta Kováts Botond, az OMV Hungária marketing menedzsere.

Még több cikk

További témáink