2024. június 25. kedd

Már Magyarországon is kapható az új Ford Mustang

Megosztás

Bemutatták az új Ford Mustang kupét és kabriót, ami friss formavilágot, továbbfejlesztett digitális élményt és élvezetesebb teljesítményt kínál. Az új csúcsváltozat, a Dark Horse 5,0 literes V8-as motorjával versenyautós teljesítményt biztosít.

A már Magyarországon is kapható új Mustang révén egy valódi amerikai legenda született újjá, amely markáns dizájnját ötvözi azokkal a jellegzetes stílusjegyekkel, amelyek már 60 éve izgatják az autózni vágyók fantáziáját.

A finomhangolt erőforrás mellett az új modell olyan különleges megoldásokat kínál, mint az Unreal Engine világszínvonalú számítógépes játék grafikus technológiájával működő digitális műszeregység.

Fotó: Ford Motor Company

„Az új Mustang minden, amit ügyfeleink egy valódi autóipari ikontól elvárnak, sőt még annál is több. A csatlakoztatott technológiák kiegészítik és továbbfokozzák az autó teljesítményét, amivel rajongók egy teljesen új generációjának szívét fogja megnyerni.” – mondta Jon Williams, a Ford Blue Europe vezérigazgatója.

Friss formavilág, időtlen vonzerő

A kupé és kabrió kivitelben egyaránt választható új Mustang dizájnját hat évtized formatervezési hagyományai inspirálták. A gondosan megformázott gépháztető és az erőteljes hátsó idomok kölcsönzik azt az erőtől duzzadó megjelenést, ami 1964 óta, az első Mustang születésétől kezdve dobogtatja meg az autórajongók szívét.

Az autó aerodinamikáját új első és oldalsó légterelők javítják, a klasszikus három sávos hátsó lámpákat pedig LED fények teszik modernné.

Fotó: Ford Motor Company

A Mustang kabrió a nyitott tetős autózás szabadságát kínálja. A belülről teljesen kárpitozott és szigetelt tető nyolc másodperc alatt nyitható és zárható. A tető kompakt kialakításának köszönhetően a csomagtartóban akár két golftáska is elfér.

A beltérben a 12,4 colos digitális műszeregység és a vezető felé fordított 13,2 colos központi képernyő vadászgépek pilótafülkéjének érzetét kelti. A kijelzőkön az Unreal Engine videojáték-szoftver segítségével interaktív grafikus animációk futnak, amelyeket a vezető az érintőképernyő segítségével intuitívan és egyszerűen testre szabhat.

A Ford megduplázta az új Mustang infotainment rendszerének hardveres kapacitását. A SYNC 4 nevű rendszer képes alkalmazkodni a felhasználói szokásokhoz, így a leggyakrabban használt funkciókat teszi könnyen elérhetővé.

Fotó: Ford Motor Company

Az új rendszernek köszönhetően már vezeték nélkül is elérhetőek az Apple CarPlay és az Android Auto szolgáltatások. Az 5G kapcsolat gyors és valós idejű forgalmi infromációkat biztosít a felhőalapú csatlakoztatott navigáció működéséhez, valamint kifogástalan zenei streaminget tesz lehetővé, amit a kiváló hangminőségű B&O audiorendszer tesz még élvezetesebbé.

Lenyűgöző teljesítmény

A megújult 5,0 literes motort az igazi amerikai V8-asok zabolázatlan teljesítményére tervezték. Az új kettős szívórendszer szabadabb légáramlást enged a motornak, amivel közvetlenebb gázreakciót biztosít. Az aktív kipufogórendszerrel pedig az igazi nyers V8-as hangzását és hangerejét tudja változtatni, hogy a reggeli hidegindításkor is megőrizhessük a jó szomszédi viszonyt, de a szabadság élménye megmaradjon az utakon.

Az autót hat különböző üzemmód kiválasztásával lehet finomhangolni, hogy sofőrje ugyanolyan magabiztosan élvezhesse a vezetést csúszósabb utakon, mint egy szerpentinen, vagy akár egy versenypályán. Választható Normal, Sport, Slippery (csúszós utakra), Drag (gyorsuláshoz), Track (versenypályára), valamint egy személyre szabható üzemmód.

Fotó: Ford Motor Company

Az alapfelszereltség részeként kínált Performance csomag mind az országúton, mind a versenypályán tökéletes uralmat biztosít az autó fölött. A 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött látható Brembo fékek állandó, kiszámítható teljesítményt nyújtanak, a részlegesen önzáró differenciálmű pedig korlátozza a kerekek kipörgését, javítva ezzel a tapadást, különösen a kanyarokban. Az opcióként rendelhető MagneRide lengéscsillapítás másodpercenként ezerszer ellenőrzi az útviszonyokat, és a lehető legjobb irányíthatóság és komfort szempontjai szerint vezérli a futómű beállításait.

Egy igazi telivér: a Mustang Dark Horse

A Mustang Dark Horse szériája az alapja a cég Mustangra épülő motorsport programjainak, amely keretén belül a 2024-es évben hat kontinensen áll majd rajtrácsra a legendás sportkocsi – többek között olyan neves pályákon, mint Le Mans vagy Interlagos

Bemutatkozik a Ford Mustang Dark Horse, amelyet jövőre Le Mans-ban is láthatunk majd

A közutakon és versenypályán egyaránt otthonosan mozgó Mustang Dark Horse olyan egyedülálló funkcionális dizájnelemekkel van felszerelve, mint a versenyautókra emlékeztető fix hátsó spoiler, az oldalsó légterelő szoknyák és a hátsó diffúzor, melyek az autó vadságának kihangsúlyozása mellett az aerodinamikai teljesítményt is fokozzák.

Az új 5,0 literes V8-as motor Dark Horse szériába szerelt változata extra teljesítményt nyújt, amelyhez 10 sebességes automata vagy TREMEC hatfokozatú kézi sebességváltó választható. A versenypályán nyújtott teljesítményt a speciális felfüggesztés, a hatékony hűtési rendszerek, valamint a kiváló tapadású Pirelli abroncsok biztosítják.

Az új Mustang Dark Horse jelenti a Mustang-kínálat csúcsát, amit a tervezők számos funkcionális dizájnelemmel hangsúlyoztak ki – többek közt az alsó oldalsó légterelőkkel, a sötétített négyes kipufogóvégekkel és a motorsport ihlette fix hátsó spoilerrel. A Dark Horse egyedi Blue Ember metálfényezéssel is kapható, a belső térben pedig Indigo Blue varrás és sötét metálfényű színek gondoskodnak az igazán különleges hangulatról.

Az új Mustang előértékesítése február 1-jén elindult, a szalonokba várhatóan március végére érkeznek az első pédányok.

Még több cikk

További témáink