2024. május 10. péntek

Elektromos autóval nyomná le a Porschét a Xiaomi

Megosztás

Bemutatta története első autóját az eddig elektronikai eszközeiről ismert Xiaomi. A kínai vállalat a Beijing Automotive-val együttműködve jövőre lép az elektromos autó-piacra a Xiaomi SU7 modellel, amellyel a Porsche és a Tesla vásárlóit is célba veszik.

A Porsche Taycanra emlékeztető, a McLaren 720S-től lámpákat kölcsönző, prémium kategóriás sportlimuzinnal rukkolt elő az okoseszközökről és egyéb elektronikai termékekről világhírűvé vált Xiaomi. Az autót a Beijing Automotive-val közösen dobják majd piacra a jövő évtől, az ára egyelőre nem ismert, de a technológiai megoldásait és a menetteljesítményeit látva nem lesz olcsó.

Fotó: Xiaomi

Az alapító-ügyvezető, Lei Jun által tartott prezentáció során elhangzott, hogy az SU7 várható hatótávja 800 km lesz, és a 0-100 km/h-s gyorsulást az összkerék-meghajtású SU7 Max változat akár 2,78 mp alatt teljesíti. Ez akár 673 lóerős teljesítményre és 838 Nm-es nyomatékra, valamint akár 265 km/h-s csúcssebességre képes.

Bár a formaterve nem újszerű (viszont nyugati szemmel nézve is letisztult), a Xiaomi SU7 a villanymotor, az akkumulátor technológia, a gyártástechnológia, az önvezető funkciók és a smart cabin-ként emlegetett „okos utastér” ötvözetével új korszakot kíván nyitni az autózásban. Az autó a Xiaomi új, Modena nevű platformjára épül.

Fotó: Xiaomi

A BYD-val együttműködésben készülő kompakt akkumulátor mindössze 120 mm vastagságú padlólemezt eredményez, az autó hátsó kialakításának becsült élettartama 2 millió km. Az önvezető funkció megszokott hardveres eszközei mellett megjelenik a mesterséges intelligencia használata is, az autó a környezettel való interakció és a döntéshozatal terén is támaszkodik az AI technológiára.

Az utastérben a Xiaomi új szoftvere, a MIUI-t váltó HyperOS működteti a különböző rendszereket, a műszerfal napjaink trendjeinek megfelelően egy nagy, központi kijelző köré épül, de a megszokottnál kidolgozottabbnak tűnik a kormánykerék és a műszeregység környéke is. Jun rámutatott, a Tesla egy mozgó okos eszközt hozott létre, a Xiaominál már mozgó okostérben gondolkodnak.

 

Az SU7 már most telített piacra érkezik: Kínában a Porsche Taycan (és az azzal lényegében megegyező Audi e-tron GT) mellett a Tesla Model S és a NIO ET9 is kapható, nemsokára érkezik a Huawei Aito és a ZEEKR, valamint a BYD is kínál hasonló modelleket, de a német gyártóktól eltekintve egyiknek sincs akkora márkaismertsége, mint a Xiaominak.

Még több cikk

További témáink