Az F1-es világbajnok Kimi Räikkönen ismét pályára lépett az Alfa Romeo Giulia GTA volánja mögött, és kipróbálta az autó végleges változatát.
Az Alfa Romeo F1-es csapatát működtető Sauber bevonásával zajlott a márka eddigi legerősebb sportlimuzinja, az Alfa Romeo GTA és a GTAm fejlesztése. A munkából a 2007-es F1-es világbajnok, Kimi Räikkönen is kivette a részét: a finn pilóta méltatta az autó balanszát, a kormányreakciókat, amelyek az új spoilernek és a hátsó szárnynak is köszönhetők.
„Nagyon tetszik. Egy olyan autót láthatunk, amit mindennapi használatra terveztek, de pályára is vihető, amit a vezető igazán élvezhet” – mondta a finn pilóta.
Kimi Räikkönen elemezte az autón végrehajtott változtatásokat, különösen az aerodinamika terén.
A szélcsatornában elvégzett teszteléseken túl a Giulia GTA és GTAm legtöbb szénszálas alkatrészét is a Sauber Engineering gyártja, különösen az aerodinamikát érintő elemeket, például az új első lökhárítót, az oldalsó küszöböket, a GTA spoilert és a GTAm aerowingnek nevezett hátsó szárnyat.
A Giulia GTAm manuálisan állítható első és hátsó szárnyainak köszönhetően alkalmazkodhat az igényekhez bármilyen pályán vagy úton, pontosan követve a vezető kívánságait és preferenciáit. Az aerodinamikai fejlesztés a szélcsatornában kiterjedt a teljeseb burkolt alvázra is, ami a talajkölcsönhatás elvét is hasznosítja.