2024. július 27. szombat

Michael Schumacher tesztelte az új Mercedes-Benz C-osztályt

Megosztás

A hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher kipróbálta a Mercedes-Benz C-osztályt, amelyet az Intelligent Drive asszisztens-rendszerekkel is felszereltek. 

„Senki sem képes a forgalomban hosszabb ideig száz százalékig összpontosítani autója vezetésére. Sokszor elég egy másodpercnyi figyelmetlenség is a balesethez, éppen ezért támogatom az intelligens asszisztens-rendszerek elterjedését a közúti közlekedésben” – mondja Schumacher az Intelligent Drive-ról. A Forma-1 hétszeres világbajnoka már évek óta kiáll közlekedésbiztonsági projektek mellett.

„Az asszisztens-rendszerek állandóan figyelnek, soha sem fáradnak el. Azonnal reagálnak. Életeket menthetnek meg.”

„A Mercedes-Benz Intelligent Drive új korszakot vezet be az aktív menetbiztonságban, újból igazolva biztonság terén élen járó szerepünket“ – jelentette ki Jochen Hermann, a Mercedes-Benz asszisztens-rendszerekért és az aktív biztonságért felelős főmérnöke. „A balesetek elkerülése, illetve következményeik mérséklése: ez a Mercedes-Benz átfogó biztonsági filozófiájának lényege, amelyet ‚Real Life Safety‘ (életszerű biztonság) néven foglalunk össze.”

Számos új asszisztens-rendszerével és jelentősen kibővített funkcióival ezt a stratégiát folytatja következetesen a C-osztállyal a Mercedes-Benz, egyszerre fokozva a komfortot és a biztonságot. Az új funkciók ugyanazokat az érzékelőket hasznosítják – egy új sztereo-kamerát és többfokozatú radarszenzorokat.

Schumacher és Hermann alaposan megvitatták a rendszerek filozófiáját: milyen gyorsan jelenjen meg, és meddig tartson az optikai figyelmeztetés? Mennyire legyen intenzív az akusztikai jelzés? Mikortól avatkozzon be automatikusan a rendszer a kormányzásba és a fékezésbe? Schumacher teszteléseinek középpontjában a C-osztály olyan asszisztens-rendszerei állnak, mint a következők:

  • PRE-SAFE fék: felismeri a gyalogosokat, és 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg a balesetet.
  • DISTRONIC PLUS kormányasszisztenssel és Stop&Go Pilot: sávtartással tehermentesíti a vezetőt, és részleges önállósággal képes követni az araszoló forgalmat.
  • BAS PLUS fékasszisztens útkeresztezés-asszisztenssel: segít elkerülni az ütközést az előrébb haladó, sőt a keresztező járművekkel is.
  • COLLISION PREVENTION ASSIST adaptív fékasszisztenssel: már 7 km/órától nyújt ütközésvédelmet.
  • DISTRONIC PLUS-szal kombinálva alakul ki a COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS: kiegészítő funkciója. Amennyiben folytatólag fennáll az ütközésveszély, de nem reagál az autóvezető, akkor a rendszer 200 km/órás sebességig önállóan fékez, ezáltal csökkenti az ütközés súlyosságát a lassító vagy megálló járművekkel. 50 km/óráig lefékez álló járművek mögött, és 40-ig elkerüli a ráfutásos baleseteket.

Jochen Hermann véleménye szerint a Michael Schumacher közreműködésével végzett tesztek ésszerűen egészítik ki a szimulátoron, a közutakon és próbapályákon világszerte lefutott tesztkilométerek millióit. „Óriási élmény együttműködni Michael Schumacherrel. Nemcsak szenzációsan vezet, de kivételes ismeretei vannak a technológia és a járműmechanika terén, s rendkívüli az a precizitás és gyorsaság, amellyel új megoldásokat tud kidolgozni. Nagyon sokat várok ettől az együttműködéstől. Közös célunk, hogy valamennyi közlekedő még nagyobb biztonságban érezhesse magát az utakon.”

„Személyesen kiváltképp azt tartom jónak, hogy nem szükséges mindenképpen S-osztályt vásárolni ahhoz, hogy hozzájussunk e rendszerek lehetőségeihez, hiszen a Mercedes-Benz elérhetővé teszi őket szélesebb autóvezetői réteg számára, például az új C-osztályban, sőt a COLLISION PREVENTION ASSIST-et már az A-osztályban is. Ezt a hozzáállást csak üdvözölni tudom: a biztonságnak mindenki számára elérhetővé kell válnia” – foglalta össze Schumacher a teszt végén.

Még több cikk

További témáink